Velkommen til Tommeliten barnehage

Tommeliten Barnehage har eksistert i mange år, Svanhild Johansen startet allerede i 1992. I august 2012 overtok Britt Inger Pettersen driften. Barnehagen er siden da pusset opp og overhalt. Vi har nå lyse og store lokaler, en romslig barnehage for liten og stor.

Tommeliten barnehage er en privat barnehage med 44 plasser. Vi er fordelt på tre avdelinger.

Vi forsøker å dele barna opp i små grupper i størst mulig grad, da barna får en mer oversiktlig og rolig hverdag.

Barnehagens hovedsatsningsområde er nærmiljø og samfunn. Barnehagen skal gi opplevelser og være på oppdagelsesturer i vårt vakre nærmiljø. Kjennskap til, og kunnskap om vårt nærmiljø og samfunn vil være med på å skape identitet og stolhet til Lofoten. Fagområdene i Rammeplanen skal være med på å støtte opp om vårt satsningsområde. Vi har egen buss som vi ofte bruker til utflukter, blant annet til gården vår, der barna er med og steller dyrene.

Barnehagen ligger sentralt til i Stamsund og har et flott nærmiljø med kort vei til skole, lysløype, fjell og hav.  Vi ønsker oss en barnehage med rom for mangfold og mye humor, en barnehage som skal gi gode barndomsopplevelser.

Vi tilbyr lang tilvenning hvis foreldre ønsker dette, ta kontakt for mer informasjon.

Velkommen til vår barnehage!